2015. szeptember 4., péntek

Malajzia - Langkawi szigete







Következő nap dél körül repültem tovább Malajzia egyik trópusi üdülő szigetére, Langkawi-ra






Újabb kb 25-30 perces repülőút Penang-ról, és már el is értük Langkawi-t.
Érdekesség, hogy itt is kb 3-4000 forintot fizettem erre az egy útra szóló repjegyre, amivel jobban jártam pénzben és időben is, mintha a 3 órás, 5000 forintos hajóútra fizettem volna be.
És még a tájban is tudtam így felülről gyönyörködni.








Langkawi tehát egy trópusi nyaralósziget, egy turistaparadicsom.....





.....legalábbis valószínűleg az, a főszezonban. Vicces ezt így leírni augusztusban, de hát itt a távol-keleti országokban a téli időszak számít szezonnak, ugyanis az a száraz évszak, és akkor van hűvösebb. Magyarul én esős évszakban mentem ugyan, de a két hét során mindössze 2x találkoztam esővel. Ahogy a helyiek mondták, idén az esős évszak csúszik és ráadásul elég száraz. De egyébként is, normál állapotban nem úgy kell elképzelni, hogy ilyenkor heteken keresztül egész nap esik az eső, hanem csak annyi, hogy minden nap megadott időben, általában délután esik 1-2 órát az eső.

Őszintén én nem is választhattam volna jobb időt erre a kirándulásra: be lehetett férni az éttermekbe, szállásokon nem volt nyomulás és nem utolsó sorban kényelmesen el lehetett férni a tengerpartokon (volt hogy 100-200 m körzetben senki nem volt körülöttem), miközben nagyon meleg volt (32-35 fok).
Szal akár szerencsés voltam, akár nem, nyugodt szívvel tudom ajánlani ezt az időszakot másnak is.





Viszont Langkawi sajnos nem olyan hátizsákos turistáknak való, mint én.

A szigeten ugyanis nincs tömegközlekedés, viszont kilométeres távolságok vannak a szálláshelyek, a tengerpartok és a "belvárosi" (éttermek bárok) között (kivéve persze ha valaki egy belvárosi hotelben száll, akkor közel van ugyan a fő part, de már látványosságok, túrákhoz, akkor is utazni kell).
Ilyenkor a turistáknak 3 lehetőségük van:
  • taxi
  • bérelt autó
  • motor
Tekintve, hogy egyik közlekedési eszköz jogosítványával sem rendelkezem (...), így maradt a legkevéséb pénztárca kímélő taxi (én spec 8-10 kilométerrel laktam a belváros+tengerparttól, szal a bicikli kilőve) 
Motorral próbálkozhattam volna még, szerintem meg tudtam volna győzni a szállás tulaját jogsi hiányában is, csak attól féltem, hogy az én tapasztalatom (kb 6-7 éve vezettem egy robogót...) nem elég ide a Dél-Kelet Ázsiába, "A motorok és káosz földjére"... :)

Szóval lényeg, hogy ezáltal nekem(!) a közlekedés kicsit macerás volt, de a tengerpart és a természet kárpótolt érte.

Program: 1 éjszaka, másfél nap

Ez volt Penang után a másik esős nap, sajnos odaérkezésem után órákig esett az eső, így aznap már csak este tudtam egy laza séta+vacsora kombóra elmenni a szálláson önkénteskedő német lánnyal. És azért volt gáz, hogy esett az eső, mert a délutánra meg volt már a terv: felvonóval felmenni a Skybridge nevezetű több száz méter magas pontra, ahonnan valami ilyesmi lehet a kilátás



Emiatt ugyan kicsit bosszús voltam, de nem baj, másnap az "island hopping" nevű csónakos program, amelynek keretében 3 környező szigetre vittek minket - teljes mértékben kárpótolt.



(A lap alján videók is vannak, mindenképpen nézzétek meg, van olyan felvétel, ami nincs meg képekben!)




 


















































Videók

























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése